חילולי השבת: רוביק דנילוביץ פיטר את סגנו מש"ס עופר כראדי

    איתי גדסי 1 Comment on חילולי השבת: רוביק דנילוביץ פיטר את סגנו מש"ס עופר כראדי

    ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' פיטר את סגנו מטעם ש"ס עופר כראדי לאחר שחברי מועצה מטעם ש"ס יחד עם רב העיר הגאון הרב יהודה דרעי עתרו לבית המשפט בבקשה שלא לחגוג את הזכייה באליפות המדינה במוצאי השבת בשל חילולי השבת

    צילום: יעקב כהן
    22:10
    07.05.24
    אבי מימרן No Comments on כהנא: "לא ננצח בתוך חודשים; צריך להשקיע בהחזרת החטופים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערת חילולי השבת בבאר שבע גרמה לשלילת סמכויותיו של סגן ראש העיר מטעם ש"ס עופר כראדי.

    בשבוע שעבר שיגר רב העיר באר שבע הגאון הרב יהודה דרעי מכתב לראש העירייה רוביק דנילוביץ', בו ביקש לדחות את אירועי חגיגות האליפות בספורט בעיר ממוצאי שבת ליום אחר או לתאריך המקורי, זאת משום ששעת החגיגות נקבעה לשעה וחצי לאחר צאת השבת, דבר שיגרור חילולי שבת מצד כוחות הביטחון וההיערכות הלוגיסטית לאירוע.

    הרב דרעי קבל במכתבו כי התאריך המקורי נקבע ל18.5. ללא חילולי שבת, ורק לאחר מכן נדחה האירוע בשל כמה חתונות שהיו בתאריך זה למוצאי שבת.

    הרב יהודה דרעי כתב במכתבו "תמהני מדוע קבוצת כדורגל אשר שמרה בקפדנות שלא לחלל את השבת במשך כל העונה, וב"ה ברכת השם התקיימה בה, תשיב רעה תחת טובה ותחגוג את זכייתה באליפות תוך רמיסת השבת".

    "לכן, אבקשך לגלות רגישות כלפי אלפים מתושבי העיר ולקיים את החגיגות בכל תאריך אחר מלבד מוצאי שבת, ובטוחני שתיענה בחיוב. ואם לאו, נצטרך לבקש סעד משפטי כדי לשמור על קדושת השבת".

    לאחר שראש העירייה רוביק דנילוביץ הודיע כי החגיגות ייערכו במוצאי שבת ולא נענה לפניית רב העיר הרב יהודה דרעי, פנה רב העיר יחד עם שניים מחברי המועצה מטעם ש"ס, שמעון טובול ועופר אוחנה לבית המשפט, שם דרשו לקיים את החגיגות כמתוכנן מראש באמצע השבוע ולא במוצאי השבת.

    ראש העיר דנילוביץ זעם על העובדה שחברי המועצה מטעם ש"ס פנו לבית המשפט נגדו, והחליט להדיח את סגנו מטעם שס עופר כראדי, למרות שלא חתם על העתירה לבית המשפט.

    דנילוביץ שלל את סמכויותיו ושכרו של הסגן כראדי, והותיר אותו בלא תיק החינוך החרדי, והותיר אותו סגן בתואר בלבד.

    סגן ראש העיר עופר כראדי אמר ל"קול חי": אנחנו במו"מ מול ראש העיר על צמצום חילולי השבת, אני מקווה שבע"ה יהיה בסדר".

    71f100a1-7518-4286-9888-1c15526453da

    92e4ee08-73de-44a8-b239-252dcba8d1e6

    מלשכת ראש עיריית באר שבע נמסר לפני זמן קצר: "ביום רביעי שעבר הוגשה עתירה מנהלית כנגד עיריית באר שבע וכנגד ראש העיר באופן אישי, ע"י חברי סיעת ש"ס, סיעתו של סגן ראש העיר מר עופר כרדי. הגשת העתירה הפתיעה את העירייה ולא הייתה ראויה בלשון המעטה, לאור ההנחיות וההקפדה המפורשת שנקטה העירייה ועמדה בה שלא לחלל את השבת. העתירה אכן נדחתה על ידי בית המשפט שקיבל את הסבר העירייה באופן מלא. אולם ההפתעה הגדולה יותר הייתה לאור זהות העותרים – חברים מהקואליציה. התנהגות והתנהלות חברי הסיעה הייתה חציית קו אדום שלא ניתן היה לקבלה. מעולם לא נקטו חברי קואליציה בצעד חריג זה. התנהלות זו חמורה, לא רק בגלל עובדת היותה חריגה, כאמור, אלא בעיקר משום שנעשתה בהיחבא ומבלי שהיה למי מחברי המועצה העוז לעדכן את ראש העיר בדבר הכוונות לבצע את המהלך ובטח לעדכן בדבר ביצוע המהלך, לאחר שבוצע. לא זו בלבד, התנהלות זו מהווה הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני. לאור האמור שלא ניתן היה לעבור לסדר היום בגין התנהלות הסיעה, הודיע ראש העיר לסגנו, מר כרדי, על ביטול ושלילת כל הסמכויות והתפקידים, כפי שהואצלו לו ע"י מועצת העיר, ונטילתן על ידו בחזרה. יובהר כי עופר כרדי נותר סגן ראש העיר, אך ללא סמכויותיו. ראש העיר שוחח באופן אישי עם כל אחד מחברי הסיעה והבהיר את חומרת מעשיהם".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כל הכבוד לרה"ג ש"אינו מתבייש" לדאוג גם לאוהדי דורגל ואינו מסתפק בפעילות רק אצל החרדים יישר כחו!!! ויה"ר שממנו ילמדו גם אחרים